WERKGROEP BRUGS DIALECT

We zijn gepassioneerd door de Brugse stadstaal en willen dat delen met wie ook geïnteresseerd is via publicaties en vooral via maandelijkse Brugse Uurtjes.

​Ons Brugs Uurtje gaat door op de eerste zondag van de maanden september, oktober, november, december, februari en maart, telkens om 11u in de toneelzaal van het Buurtcentrum De Balsemboom. Die zaal is te bereiken via het Bilkske en de Ganzenstraat te Brugge. Parkeren is er doorgaans geen probleem. Met de bus raak je er ook vlot.
Leden van onze Heemkundige Kring Brugs Ommeland mogen gratis komen genieten mits vertoon van hun lidkaart. Dit geldt ook voor inwonende gezinsleden. Niet-leden betalen 3€.

Meer info over de werkgroep en de Brugse Uurtjes

Onze vrijwilligers

Freddy Clevers Kazernevest 28, Brugge 0478 37 45 33 freddy.clevers@telenet.be
Ewald Vancoppenolle Eikenlaan 25, Sint-Andries 050 31 15 04 ewald.vancoppenolle@skynet.be
Eddy Pollet Ieperweg 115, Loppem 0495 54 93 03 edpo@telenet.be
Patrick Vermeulen Houtkaai 34 /00.02 bus 5, Brugge 0478 60 34 50 patrickvermeulen3@gmail.com
Patrick Willems Bilkske 33, Brugge 0474 43 13 15 willems.patrick1@telenet.be
Denis Vermeire Nieuwe Gentweg 136, Brugge 0475 77 35 70 denisvermeire@gmail.com

Waren ooit ook lid van de Werkgroep Brugs Dialect:  Nico Blontrock, Irene Cherlet (†), Simonne De Lissnijder (†), Frank De Velder, Leo De Vlam, Rosa Derbaix (†), Fernand Etienne (†), Jules Lietaert, Roger Mestdagh, Jozef Penninck (†) , Monique Vandenabeele, Albert Van De Voorde (†),  André Vanhulle (†) en Willem Van Vlaenderen. We blijven hen dankbaar voor hun inbreng.

Leden werkgroep Brugs dialect

De actuele leden van de werkgroep Brugs Dialect. V.l.n.r.  Denis Vermeire, Ewald Vancoppenolle, Eddy Pollet, Patrick Vermeulen , Freddy Clevers en  Patrick Willems
(foto Hugo Vandekeere, 2022)