ERFGOED SINT-MICHIELS

Over de werkgroep

Wapenschild Sint-Michiels

Meer weten? Klik op de afbeelding

Onze werking

De werkgroep Erfgoed Sint-Michiels legt zich toe op heemkundig, geschiedkundig en volkskundig onderzoek met betrekking tot onze deelgemeente. Dank zij schenkingen van persoonlijke archivalia beschikken we over een bescheiden collectie foto’s, artikels, publicaties en allerhande documentatie. Veel informatie is te vinden in het gemeentelijke archief dat we een tijd geleden hebben ontsloten en beschreven. Het was ontdekt in de kelders van het voormalige gemeentehuis en wordt nu bewaard in het Brugse stadsarchief,  waar het ook te raadplegen is. We verzorgen geregeld exposities en publicaties over onze deelgemeente en staan open voor wie op ons beroep doet.

De werkgroep Erfgoed Sint-Michiels is opgericht in 2011 als onderdeel van vzw Brugs Ommeland - Koninklijke Heemkundige Kring Maurits Van Coppenolle.

Archiefwerk door de leden van de werkgroep Erfgoed Sint-Michiels

Onze vrijwilligers

Dirk Heyns +10/04/2024
Roland Marcus Boudewijn Ravestraat 20 / 1, Brugge 0479 02 01 31 roland.marcus@telenet.be