Bezoek aan de 700 jaar oude Sint-Joris Schuttersgilde

Wanneer: vrijdag 25 augustus 2023 van 14.00u. tot 16.30u.

Locatie:  verzamelen aan de ingangspoort, Stijn Streuvelsstraat 59, 8000 Brugge om 13.45u. (Gezellekwartier, nabij de molens)

Prijs: 15 euro per persoon (gids inbegrepen), te storten vóór 18 augustus 2023 op rekening BE56 0013 3727 0288 van Brugs Ommeland met vermelding van uw naam en ‘Sint-Jorisgilde’. Het aantal bezoekers is beperkt. Je stelt dus best niet uit. Enkel voor leden van Brugs Ommeland en inwonende gezinsleden.

De gilde van de Brugse Kruisboogschutters heeft al sinds 1321 zijn vaste stek tussen de Kruispoort en Dampoort. De eedzaal is volledig gerestaureerd na de brand van 2018 en heeft een indrukwekkend kunstpatrimonium. Klik hier voor meer info.

Programma:

• Rondleiding met gids en schuttersdemonstratie zowel in de buiten- als de binnenpiste - mogelijkheid tot zelf schieten met een kruisboog
  • Bezoek aan de gildekamer (Eedzaal) met omvangrijk kunstpatrimonium
  • Gezellig napraten in de bar van de gilde, één drankje is inbegrepen in de inschrijving

Organisatie: vzw Brugs Ommeland Koninklijke Heemkundige Kring Maurits Vancoppenolle, met dank aan Freddy Clevers, Ewald Van Coppenolle en Johan Duyck