Literaire wandeling 'In de voetsporen van Karel De Wolf'

Wanneer: Zondag 16 juni om 14.00 u.

Plaats:  Start op 't Zand, aan de zitbanken voor het concertgebouw

Gratis voor leden met voorlegging van lidkaart, niet-leden 2 euro.

Maximum 20 deelnemers

Inschrijven: freddy.clevers@telenet.be  of 050/33 96 79

Onze gids is Brecht Fevery, onze Karel-De- Wolf -fan,  co-auteur “Klanken uit het Verleden

Westbrugge is het stadsdeel gelegen ten westen van de as Unesco-rotonde–’t Zand–Hoefijzerlaan. De Brugse apotheker en volkskundige Karel De Wolf (1883-1948) gebruikte Westbrugge heel vaak als het decor voor zijn kortverhalen over de ‘Brugse volkstypen’. Zo liet Karel De Wolf zijn personages Toontje Tuymelaere en Maatje Mus wonen in een lemen huisje, niet ver buiten de Boeverievest. Andere verhalen spelen zich af in de Klokstraat, de Fonteinstraat, de Maagdenstraat, of in de Boeveriestraat bij de paters Capucijnen of de godshuizen Van Campen Sucx.

Tijdens deze activiteit van de Brugse Heemkundige Kring neemt Karel-De-Wolf-fan  Brecht Fevery ons mee op een literaire verkenningstocht langsheen de plaatsen waarover Karel De Wolf zo mooi heeft geschreven. Na deze namiddaguitstap zul je ook in staat zijn om ’t Gat van de Capucienen, de Ze-zàngbrugge en den Traveer te situeren. Het belooft een alternatieve ontdekkingstocht te worden, met inbegrip van een gezonde portie humor.

Spreker Jef Bogaert

◄ Bakkerij De Coninck in de Klokstraat te Brugge.

Tekening van Jules Fonteyne, overgenomen uit ‘Een koningskind’, een verhaal van Karel De Wolf uit "Hier weerom Brugsch Volk", 1949.